OPPSS JERAWAT

JERAWAT, KINI BUKAN MASALAH BAGIKU




Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
Salam sejahtera

Hening pagi hari ni kuhirup segar. Saat ku buka jendela tingkap, mataku tertancap pada pemandangan sawah bendang di dapan mataku, aduhai indahnya ciptaan Allah. Kicauan burung terbang bebas menyerikan lagi suasana ketika itu. Terpana ku seketika..

Keputusan untuk ku berhijrah telah ku beritakan pada keluargaku. Pada mulanya, Umi dan Abi tidak berapa bersetuju. Al maklumlah aku ni anak kesayangan mereka. Lalu saat ku menyakinkan mereka bahawa hijrahku bukan sia-sia tetapi kerana temuduga kerja yang hadiri pada minggu lepas telah berjaya, mereka akhirnya bersetuju. Lantas kenduri kesyukuran diadakan bagi menjayakan kejayaan ku itu. Wahhhh bahagianya rasa.

Namun jauh disudut hatiku, timbul rasa rendah diri. Bagaimanakah penerimaan pekerja lama terhadapku? Adakah mereka menerimaku seadanya atau sebaliknya. Kalau setakat resume aku, semuanya 'cantik' dan 'bersih'. Tapi aa yang membimbangkan aku, adalah masalah jerawat di mukaku yang tumbuh subur ini..erkkk..! Pulak tu pantang berjemur bawah matahari, maka mukaku jadian dayang senandung...pleasee

Memangla dont judge book by its cover. Tapi kalau dah cover mukaku pon dah macam nih, apa pula tanggapan orang nanti. Dah menjawat jawatan Penolong Pemasaran, semestinya akan berjumpa dengan client. Nahhh nak letak mana muka nihh. Silap-silap perbincangan hanya tinggal perincangan, tiada kata putus ! Lagi hancuss.


                                


Bukan tidak pernah membeli produk kecantikkan, malahan dah banyak ku laburkan. Tetapi semuanya tak serasi. Membazir sahaja. Asal ada produk hot dipasaran, ke situlah ku jejak. Namun hasilnya mengecewakan. Tambahan pula baru-baru ni, banyak kes impak dari pengamalan produk yang banyak bahan kimia. Takut pula ku baca. Asalnya nak putih, tetapi hakikatnya ia menyekat sel merah ke muka dan tangan. Ohh noo! Simpang malaikat 44..

Dari mencari nahas, ku meng 'google'. Cari bahan semulajadi, yang selamat dan dalam masa yang sama berkesan. Akhirnya pencarianku berjaya. Dari situ ku cuba dan amalkan. So far, perasaanku happy sangat sekarang, alhamdulillah. 

Aku bukan sahaja mendapat kulit yang lembab, licin dari jerawat, tapi kesihatan badan pon bertambah. Nak duduk berjemur bawah marahari pun dah tidak perlu risau lagi.  Waahh ini sudah bagus. Memang happy dan sayang sangat dengan set kecantikkan ini. 


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Vision Board KakMai 2018

PENTINGNYA SUPPLEMEN DAN VITAMIN UNTUK KITA

Punca Penyakit Alzheimer