Tak kenal maka tak cinta

TAK KENAL MAKA TAK CINTA, DR FOREST C,SHAKLEE, SR

LEGASI SHAKLEE

Shaklee, sebuah syarikat yang telah menerajui barangan dan produk kesihatan secara semulajadi selama lebih 5 dekad yang lalu. 

SIAPAKAH DIA?

     Dr Forest C.Shaklee pada asalnya adalah penghidap kanser yang mana pinggul kiri dan bahu kiri akan dipotong seandainya mahu pulih. Namun semangatnya tidak pernah luntur malah terus berfikiran positif "Saya akan hidup. saya akan sembuh, saya tahu saya boleh melakukannya." bermula dari saat itu dia hanya makan buah-buhan segar dan sayur- ditambah dengan diet dengan kantiti yang banyak vitamin dan mineral. Hasil kesabarannya, lukanya mula sembuh dan digantikan dengan tisu yang sihat. Bermula dari itu, beliau telah mengambil inisiatif untuk memberi penjelasan kepada orang ramai tentang kesihatan dan pentingnya pemakan yang sihat.

Pada 1915, Dr Forest C.Shaklee telah mencipta "vitalized minerals" iaitu merupakan multivitamin yang pertama di dunia. Shaklee Corporatian  yang juga merupakan syarikat jualan langsung yang pertama di dunia telah menawarkan kaedah pengagihan  faedah dan keuntungan kepada para pengedar dan sekaligus menjadi pelopor industri nutrisi. Dr Forest juga adalah yang diantara yang terawal mencipta bahan pencuci rumah yang bersifat biodegradasi di dunia.




APAKAH KEISTIMEWAAN PRODUK SHAKLEE ?

      Shaklee adalah produk yang mengamalkan bahan-bahan yang bersifat semulajadi yang tulen dalam mencipta vitamin. Dalam keghairahan syarikat lain melaburkan sejumlah wang bagi tujuan pengiklanan dan pemasaran, shaklee pula sebaliknya. Dalam hal ini, shaklee telah melaburkan jutaan ringgit untuk tujuan penyelidikan dan pembangunan produk kesihatan shaklee. Di samping itu, Shaklee juga telah melaburkan berbilion ringgit khusus bagi para pengedarnya berkongsi tentang shaklee. Memegang moto SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN dan SENTIASA MESRA ALAM, menjadikan produk ini amat diyakini kualitinya.




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Vision Board KakMai 2018

PENTINGNYA SUPPLEMEN DAN VITAMIN UNTUK KITA

Punca Penyakit Alzheimer