Supplement Untuk Mengatasi Stress, Kemurungan dan Tekanan

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Rasa berdenyut-denyut di bahagian kepala, sukar untuk tidur nyenyak, sering pening kepala, mudah marah, makan berlebihan merupakan di antara gejala ataupun tanda-tanda seseorang mengalami stress.

Menurut kajian yang dibuat oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mendapati tekanan perasaan bakal mengantikan penyakit kardiovaskular. Begitu juga kajian kesihatan dan mobiditi kebangsaan 2005 mendapati lebih kurang 4.2 juta rakyat Malaysia yang berusia 16 tahun dan ke atas menghidapi masalah mental. Ini menunjukkan bahawa penyakit mental iaitu stress ataupun tekanan makin meningkat dari tahun ke tahun.



Dari itu, bagi anda yang tercari-cari supplement bagi mengurangi dan sekaligus mengatasi stress dan tekanan, KakMai akan cadangkan Set Anti Stress Shaklee. Dalam set ini terdapat B Complex, Omega Guard dan Ostematrix.


1. B Complex.

Secara amnya, vitamin b complex merupakan vitamin yang perlu diambil oleh semua. Ini keerana vitamin merupakan vitamin asas bagi keperluan nutrisi manusia. Saintis Shaklee menciptakan asid folik secara semulajadi pertama di dunia dengan kadar serapan ( biovoilability) yang sangat tinggi. Vitamin b complex Shaklee membantu kesihatan fungsi saraf sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

2. Omega Guard.

Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA dalam minyak ikan mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan mental. Ini termasuklah kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety) dan juga kanak-kanak hiperaktif.

3. Ostematrix.

Keistimewaann ostematrix shaklee ialah gabungan antara kalsium dan magnesium. Gabungan kedua bahan ini membantu mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebat, ge me ntar, stress dan juga sakit kepala.

Semoga dengan perincian supplement anti stress ini, dapat membantu dalam mengatasi masalah yang sedang dihadapi. Kesihatan itu anugerah. Justeru itu hargailah amanah Allah ini. Dengan itu, saya akhiri dengan lafaz mulia, wabillahittaufiq walhidayah wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Vision Board KakMai 2018

PENTINGNYA SUPPLEMEN DAN VITAMIN UNTUK KITA

Punca Penyakit Alzheimer