Kandungan Utama Vivix Shaklee

 Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

 Dalam Entry yang sebelum ini, Cik Mai ada menceritakan tentang kebaikan Vivix, jadi pada kali ini Mai akan ceritakan tentang bahan kandungan utama dalam Vivix ini. Vivix terdiri dari Polygonum Cuspidatum, Muscadine Grape, Purple Carrot atau Lobak Ungu dan Europian Elderberry. Jom kita tengok satu persatu dan fungsinya...

                             

1. Polygonum Cuspidatum (Japanese Knotweed)
Tumbuhan ini adalah sumber utama kepada bahan RESVERATROL yang juga terdapat dari ektrak kulit dan biji anggur merah. Resveratrol mengandungi bahan polifenol dan antioksidan yang dapat membantu untuk melambatkan penuaan, merendahkan kolestrol, meredakan tekanan darah, meningkatkan tenaga berterusan dan juga dapat membantu mengawal berat badan. Kajian makmal telah membuktikan Resveratrol melawan penuaan di peringkat selular, mengaktifkan tindakan genetic  (DNA) untuk mengawaltur tindakbalas dalam badan yang normal.


    2. Muscadine Grape
Muscadine Grape ialah satu spesies anggur yang sangat unik kerana ia mengandungi lebih 1 (satu) kromosom  dari tumbuhan biasa, iaitu 20 kromosom.  Kelebihan ini menjadikan ia sepsis anggur yang paling kaya dengan POLIFENOL, satu bahan penting yang sangat baik untuk kesihatan terutamanya untuk pencegahan kanser. Satu lagi bahan penting ialah Asid Ellagik yang tinggi yang membantu untuk menghentikan tindakan kimia penyebab kanser. Ia mempunyai sifat anti-mikrob dan anti-virus.


Satu lagi uniknya anggur ini ialah saiznya yang sebesar BOLA GOLF!



3. Purple Carrot
Purple Carrot merupakan sumber terbaik untuk Vitamin A, sumber ANTIOKSIDA yang MUJARAB termasuk antocianin (yang menyebabkan warna merah menyala, ungu atau biru pada buah).


    Antocianin membantu untuk antioksidan, anti-radang, anti mikrob dan juga anti kanser. Ia juga sangat baik untuk kesihatan saluran darah, platlet, dan lipoprotein yang penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung.

    4. European Elderberry (Sambucus Niagara)
Elderberry merupakan satu tumbuhan yang terkenal dalam rawatan tradisional untuk flu/selsema terutamanya influenza B. Ia dapat mengurangkan kesan akibat influenza seperti sakit otot dan ketidakselesaan akibat selsema.


   Ia mengandungi unsur Flavonoids, salah satu sumber antioksida yang sangat baik untuk mengukuhkan system imunisasi untuk melawan jangkitan bacteria dan virus. Elderbery turut kaya dengan kandungan Antocianin yang membantu untuk antioksidan, anti-radang, anti mikrob dan juga anti kanser. Ia juga sangat baik untuk kesihatan saluran darah, platlet, dan lipoprotein yang penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung.

   Bukan sekadar bersifat antioksidan, Elderberry juga ada vitamin A,B, C dan nutrien seperti asid amino. Kesemua nutrien ini baik untuk menguatkan imunisasi, merendahkan kolestrol, beri pelindungan kepada penyakit-penyakit kardiovaskular seperti serangan jantung & strok. Elderbery juga sangat baik untuk mengurangkan stress, penglihatan dan juga penghadaman.

  Gabungan keempat-empat tumbuhan ini menjadikan VIVIX sangat KAYA dengan RESVERATROL, POLIFENOL dan BAHAN ANTIOKSIDAN. Kombinasi ini menyebabkan tindakannya  adalah 10 kali ganda dari bahan RESVERATROL secara  bersendirian.


                            


   Malah kajian jugak dijalankan ke atas vivix bukan sebarangan tau..jadi berbaloilah dengan harganya bukan..Oleh itu, dengan kandungannya yang terbaik berasaskan penyelidikan klinikal selama bertahun-tahun, Shaklee dengan tidak ragu-ragu menyatakan Vivix adalah supplemen anti-penuaan semulajadi terbaik di dunia. Sekian dulu entry saya pada kali ini. Insyaallah saya akan panjangkan tentang taju  " Apakah itu Resveratol dan Keistimewaannya "
 

Pengedar Shaklee Anda

Maizatul
No ID : 1065637
No tel : 0136914700



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Vision Board KakMai 2018

PENTINGNYA SUPPLEMEN DAN VITAMIN UNTUK KITA

Punca Penyakit Alzheimer