TIPS BISNES ONLINE

Bismillahirrahmanirrahim
Assalalamualaikum wrbt

Semua orang nak bisnes. Dari sekecil-kecil bisnes hingga sebesar EMPAYAR perniagaan dibina. Tak kisahla apa sekalipun perniagaan uols janji ia SELAMAT dan HALAL. Dan bisnes paling popular adalah BISNES ONLINE.

Nak berniaga pon ada cara dia. Hehe bukan main hentam je kan. Jadi disini, Mai kongsikan 
4 CARA MULA BISNES ONLINE.


1-Tak Payah Buat Produk Sendiri
Nak buat produk sendiri, modal besar. Jadi apa alternatif yang ada adalah jual produk orang lain. Tapi haruslah pilih produk yang jenama memang kukuh. Dan produk yang berkesan. Kenapa perlu jenama yang kukuh? Sebab jenama atau 'BRANDING' memberi 'FIRST IMPRESSION' kepada bakal pelanggan. Contoh jenama Coach, bila dengar pun anda akan rasa hebat, dari jenama Ciku. Sudahlah tak pernah dengar, bertambah tak yakinlah bakal pelanggan nak beli.

Antara produk yang memang sudah ada nama dan produknya yang berkesan adalah Shaklee. Sudah berada di pasaran dunia sejak 50 tahun yang lalu, dan di Malaysia pula lebih dari 20 tahun. Kukuh bukan? Dan jika produknya tidak berkesan, sudah lama Shaklee gulung tikar. Tapi ternyata, Shaklee makin menjadi fenomena dan kegilaan ramai. Menurut Mr. Roget Barneet CEO Shaklee Corp (merangkap owner jenama Burberry) pasaran di Malaysia masih luas, hanya 1% yang telah dikuasai dan ada lagi 99% pasaran baru, yang masih belum disentuh. Keputusan di tangan ANDA.

2-Fikir Untung
Antara kesilapan ramai usahawan adalah mereka mengambil risiko tinggi untuk memulakan perniagaan. Ya berani itu penting. Tapi kalau ianya mengakibatkan kerugian, bukankah tidak berfaedah. Jadi, sebaiknya fikirkan keuntungan dahulu. 

Untung di awal mula bisnes online tidak perlulah besar. Asalkan ianya konsisten bertambah, ia adalah petanda yang baik. Bayangkan jika anda usaha sikit pun sudah dapat untung, apatah lagi kalau anda gandakan usaha. Maka berganda-gandalah keuntungan. dapat duit secara online, peluang perniagaan online, jadi ahli shaklee, cara mudah cari duit, jana pendapatan tanpa modal, peluang kerja di rumah, kerja sampingan dari rumah, kelebihan menjadi ahli shaklee, daftar shaklee, daftar shaklee online, cara daftar ahli shaklee


3-Modal Bisnes Yang Rendah
Tak perlu ambil risiko buat pinjaman bank sebab nak berniaga. Kita mulakan dengan apa yang kita mampu. Contoh anda ada RM100, anda boleh buat modal untuk beli shawl dan jual secara online. Tak perlu ada kedai sebenar. Cukup kedai di online blog ataupun Fan Page Facebook. Atau anda boleh mula bisnes Shaklee dengan join keahlian dengan hanya RM69 setahun. Dan tiada lagi tambahan modal yang diperlukan. Bila customer pesan barang dan buat bayaran, barulah anda beli. Syok, bila bisnes tanpa modal tapi pulangan lumayan.


4-Risiko Rendah
Mulakan bisnes online dengan cara dan risiko yang rendah. Lebih rendah risiko, lebih baik untuk anda yang baru mula meniaga. Bayangkan jika anda sudah beli stok ribu RM, setelah berpenat lelah berbulan-bulan promote di online, stok masih tak jalan.  Risiko anda bungkus kedai online adalah lebih besar. Sebaiknya pilih bisnes yang tak memerlukan anda menyimpan stok. Tiada stok bermakna risiko bisnes anda adalah rendah.


PILIHAN ditangan ANDA. 
ANDA BUAT ANDA DAPAT




Ingin JOIN bisnes HEBAT bersama kami?

Tel 0136914700 untuk keterangan lanjut.

#GOLDEmpirer #BIGDREAM #BIGFACTOR

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Vision Board KakMai 2018

PENTINGNYA SUPPLEMEN DAN VITAMIN UNTUK KITA

Punca Penyakit Alzheimer