PILIHAN TERBAIK DI TANGAN ANDA

    Nabi Muhammad S.A.W pernah bersabda :
"ANDA ADALAH APA YANG ANDA MAKAN"
Muttafuqun Alaih

    Dalam kehidupan seharian, kita amat mementingkan KUALITI, MUTU dan KEUNGGULAN. Wahhh dah macam iklan tv la pulak...heheh. Kualiti kehidupan yang kita pilih ini tidak lain tidak bukan semestinya memenuhi KEHENDAK dan semestinya KEPUASAN diri. Sebagai contoh untuk perlindungan yang selesa, diami rumah besar, tidur yang dingin selesa dipasang aircond, pemanduan yang selesa dan tahan lasak dibelikan kereta mewah yang sporty manakala rupa badan yang cantik diberikan urutan spa dan penjagaan yang eksklusif. 

     Bercerita tentang penjagaan badan ni, pernahkah korang sebelum memberi sesuatu produk berfikir tentang keberkesanan ke atas kita? Selamatkah? Adakah mempunyai kajian saintifik yang berterusan dan tapisan keselamatan ke atas produk yang kita gunakan? Atau pun paling kurang Landmark Study ataupun kajian saintis yakni orang ketiga ke atas produk yang anda gunakan..? Alamak macam remeh jer ! Alaa guna jer la, asal murah, cepat berkesan, kekonon bagus dan kalau tengok duta dia pon meletop, takkan tak percaya, bukan !

ANDA adalah apa yang ANDA MAKAN

    Haaa inilah masalah yang jarang DIAMBIL BERAT oleh ramai pengguna barangan kosmetik dan juga vitamin mahupun supplement tambahan. Berdasarkan pengalaman sendiri, memilih produk bukan sahaja keberkesanan dalama jangka masa pendek tetapi kesihatan untuk jangka masa yang panjang. Badan pun nak pakai lama kannn..mestilah nakkan yang terbaik dan semestinya selamat semulajadi.

                                   


      Tidak seperti produk lain, SHAKLEE telah melaburkan berbilion-bilion semata-mata untuk memastikam produk yang diamalkan oleh pengguna selamat dalam jangka masa panjang dan semestinya berkualiti. Dan kalau kita perasan, Shaklee tidak pernah menggajikan seorang pun duta kecantikkan untuk melaris produk mereka. Sebaliknya mereka menggunakan testimoni sendiri mahupun pengguna lain sebagai bukti ianya berkesan.


                                 
                                  

    Landmark Study Shaklee dijalankan selama 20 tahun. Sungguh lama bukan? Mengapa yer? Bagaimana landmark study ini dilakukan dan siapakah yang bertanggungjawab dalam kes ini?
     Bukan semata mengambil masa yang panjang dalam mengkaji keberkesanan ke atas pengguna, ianya juga disebabkan faktor pengambilan piramid makanan, senaman, berat badan seseorang, cara hidup seseorang dan banyak lagi. Semua kaji selidik ini dilakukan di dalam talian dan pengambilan sampel darah dan tekanan berat badan. Dan orang yang bertanggungjawab dalam kajian ini adalah Dr Gladys Block, Ph.D
Haaa inilah wajah Dr Gladys Glock

     Kajian ini dibahagikan kepada 3 kategori iaitu yang tidak pernah mengambil sebarang supplement, yang mengambil selain supplement Shaklee dan pengguna supplement Shaklee.


                                              

     Apa yang anda saksikan dalam rajah ini adalah kumpulan yang saya ceritakan tadi. Yang bersarna merah (A) adalah yang tidak mengambil supplement, biru (B) yang mengambil selain Shaklee dan yang berwarna hijau adalah pengguna Shaklee (C). Kumpulan A purata hayat umur mereka adalah 54 tahun. Kumpulan B adalah 57 dan Kumpulan C yakni Shaklee adalah 69 tahun. BERBEZA BUKAN?

    Perinkat seterusnya adalah tahap pendidikan bagi setiap kategori. 29% adalah bagi tahap kumpulan A, 45% bagi tahap pendidikan kumpulan B dan 86% adalah kumpulan C. Ternyata tahap pendidikan dari pengguna Shaklee mengatasi kumpulan yang lain. KERANA kita apa yang kita makan. dan apa yang dimakan akan mencerna kebaikan untuk diserap secara 100% oleh tubuh kita. MENARIKKAN?
                                           

     Begitu juga dengan keputusan bagi penghidap jantung, pengguna Shaklee berisiko kecil untuk mengalami penyakit No 1 Dunia ini. Dan ini juga dapat dilihat oleh serangan Sakit Jantung, pengguna yang menggamalkan selain produk Shaklee amat berisiko tinggi berbanding yang lain. MENAKUTKAN!

                                               

Dan peratusan keberkesanan produk Shaklee menunjukkan semakin tinggi. Kalau kita lihat sepintas lalu pesakit Diabetes adalah dari pengguna bukan Shaklee? Mengapa terjadinya begitu? dan Bagaimana pengguna Shaklee begitu rendah peratusnya berbanding yang lain? Inilah kehebatan produk Shaklee. 

                                              

Dan akhirnya, apa yang mereka rasakan setelah mengunakan produk Shaklee? Sebanyak 85% KEPUASAN, KESIHATAN DAN KEHEBATAN dari pengguna Shaklee. MENGAGUMKAN!!

Kesimpulannya, ianya menunjukkan pengguna Shaklee hanya berisiko kecil untuk mengalami penyakit tersebut. Dan tidak menjadi masalah sekiranya supplement tersebut diambil banyak kerana setiap biji atau suapan supplement tersebut mempunyai fungsi membantu dan membaiki bahagian tubuh yang lain dalam masa yang sama. Menarik bukan..! Hanya yang terbaik dari Shaklee.

Salam 7 Zulhijjah 1437 H
Ahad. 18 September 2016


Pengedar Shaklee Anda
Maizatul Akmar
No ID : 1065637







Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Vision Board KakMai 2018

PENTINGNYA SUPPLEMEN DAN VITAMIN UNTUK KITA

Punca Penyakit Alzheimer